LOGOPEDIE – EXERSAREA SI CORECTAREA LIMBAJULUI VERBAL

Toti parintii doresc ca micutii lor sa invete sa vorbeasca cat mai repede si cat mai bine, dar nu toti copiii pot face acest lucru fara ajutor. Foarte multi copii au nevoie de sprijin pentru avorbi corect, pentru a scrie si a citi.

Dupa o evaluarea a limbajului si a comunicarii se intocmeste un plan de interventie terapeutica ;cu scopuri si obiective,mijloace,metode,procedee pentru a se ajunge la o prognoza cat mai apropiata de realitate.

Se urmareste identificarea factorilor care au dus la distorsiuni sau dezordini verbale si se incearca inlaturarea acestora. Daca limbajul este corectat,structurile de personalitate evolueaza armonios,are loc o stimulare a intregii activitati psihice,atat prin materialul verbal utilizat cat si prin solicitarea copilului de a se exprima liber.

Atunci cand se intervine mai tarziu in recuperarea verbala,modelele de interventie se adapteaza varstei copilului.Interventia nu trebuie redusa decat asupra copilului ci intregul mediu inconjurator al copilului este implicat.

Activitati specifice: exercitii si jocuri de scurta durata, variate pentru corectarea pronuntiei, a ritmului si fluentei vorbirii; formarea structurilor perceptiv motrice de orientare spatiala, temporala, forme, marimi, culori; activizarea si dezvoltarea vocabularului; insusirea si dezvoltarea structurii gramaticale; stimularea comunicarii expresive; motivarea copilului prin joc; dezvoltarea imaginatiei si a cognitiei; corectarea scris-cititului; cresterea increderii in sine, reducerea agresivitatii prin dezvoltarea capacitatii de comunicare.

APELARE RAPIDA